Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt

Startet av Bidda, oktober 18, 2011, 09:22:51

Bidda

Driver på i ferien  ;D
Trinn en er terrassen, ferdig med dekke og har i dag bestilt glassrekkverk. Prøvde å få lagt ut båten i dag men det var litt for mye vind så venter til det løyer litt.

dypen

Flott, nå blir det kos å spankulere barbeint ut og inn av hytta  :) 
Mvh. "dypen"  :)

Bidda

Jada...beiset resten i kveld og før i dag har vi skeiet ut med innkjøp av nye terrassemøbler... ;D

Bidda

Ferien nærmer seg slutten og dette er i "mål"  ::)
- malt garasje
- montert varmtvann til utedusjen
- tatt ned 3 trær som var "farlige" for strømstrekket
- pyntet på veien med Zokus
- utvidelse terrassen og møbler denne
- lagt ut båten for første gang og også fått brukt den ;-)
- støpt stripefundament og pilarer for tilbygget
- revet kledning der tilbygget kommer
- planlegging rivning av annekset

Nå begynner vi med å:
- montere rekkverket på terrassen
- tilbygget

PS gravearmen til minilaster er på plass, mangler slanger for å få testet den...

PS 2: får ikke lagt inn bilder da "lagringsområde er fullt"  ???

Bidda

Da prøver vi å få lagt inn noen vedlegg, først terrassen:
Møbler handlet vi hos Stokke Møbler og det er Stokke Stål som leverer glassrekkverket. Glass kommer ikke før om en uke. Vi er fornøyde så langt....

Bidda

Innimellom all bygginga så har vi fått brukt båten litt i sommer og også satt inn en pallereol i garasjen for å få orden på utstyret til minilasteren. Pallelreolen fant vi på Finn, hos en forhandler på Skoppum som hadde gunstige priser.

Bidda

...og så var det tilbygget og bilder fra grunnarbeidet:

Bidda

...og etter å ha grublet fram noen skisser på hvordan jeg ville gjøre det, så fikk vi lagt ut I-bjelker. Mangler nå stegforsterkninger hvor det blir punktbelastninger og kantforsterkning som blir neste trinn i prosessen. Nå er jo ferien over så farten avtar men noen helger blir det og planen er å få på tett tak før snøen kommer  ;)

Ja og så har vi kjøpt egen liten "rask og rusk-henger" for å ha på hytta  8) Her med et lass fra annekset som skal på gjenvinningsstasjonen. Må tømmes for nå nærmer det seg rivning.

...og da var vi ved status nå  ::)

dypen

Du verden, dere har fått gjort mye i ferien!
Mvh. "dypen"  :)

Bidda

Joa, når en har drevet på i 3-4 uker så bør det synes også. Mere arbeid i helga på gang...følg med  8)

Bidda

Maraton helg...
-forsterket I-bjelker
-bunnsvill og merking
-montert stendere og toppsvill samt losholt for 1.etg.
-montert delevegger

Fått revet annekset også.....blir bare jobb av slikt  ::)

...neste helg blir det å begynne på overetasjen  8)

Pal.ah

Bøyer meg i støvet over fremdriften dere har. Dere setter oss andre i dårlig lys....
Ser frem til å følge med videre. Med den farten, så har vel du tett tilbygg før vi ser september  ;D

Bidda

njæ...blir nok oktober.
Til helga er planen å få vekk annekset som ligger i en haug (bestilt container), montere glasset i rekkverket og kanskje få opp gulvet til loftet. Har gått tom for 2x8 og takstoler må bestilles og de er det levering på, så ting tar tid selv det skjedde mye forrige helg. (...og det verste at en også må jobbe  :o for å få inn pæng ellers blir det ikke materialer... ond sirkel dette  ;D

Bidda

tja fikk litt tid i helga, i mellom båtkos og soling  ;D

Glass til rekkverk hentet og montert.
Fylt opp første container og kjørt ett lass med takstein til gjennvining.
Håper å får ryddet vekk alt som har med annekset i helga som kommer, containeren er i hvert fall bestilt.
Har også fått sendt forespørsel på 15 takstoler til 3 produsenter i nærområdet og 1 litt lengre unna. Priser begynner å komme inn.

Bidda

Da jeg ikke fikk til å legge inn bilder så ble det en film i stede  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=TNm6dCT5SBM

Pal.ah

Effektivt det det. Vi ser frem til del 2. Kjenner vi deg rett, så tar det ikke lang tid før nybygget er ferdig ;D

Einar_S

Kan du se Bjerkøya fra hytta di?
I så fall kan du løfte blikket bittelitt og du vil se hytta mi oppe i lia.

Og jeg skjønner jeg har et godt stykke igjen for å komme opp i akseptabel standard.

Dobbeltgarasje på hytta!! Her er det ikke snakk om hytte, men sommerpalass!
Jeg ser iallfall at heller ikke du har kjedet deg i sommer.  ;D

Bidda

Pal.ah:
Det blir nok litt å vente for deg, på part 2, i mellomtiden får du følge med på tilbygget  ;D

Einar_S:
Beklageligvis litt for mye skog i veien til at jeg ser Bjerkøya fra terassen, stopper med litt over halve Langøya. Det tyder på at du selv har hatt litt prosjekter i sommer, egen tråd her?

Her er bilde som viser siste status for annekset og slik blir det en tid framover.

Bestiller takstoler til tilbygget i morgen, ca 3-4 uker leveringstid.

Einar_S

Nei ingen tråd.
Har bare byttet Papp og shingel på hele taket, bord på halve taket og noen deler av noen sperrer.
Men ville bli kjedelige bilder. Presenning på-av-på-av-på-av........
Nå klar for NM i presenning.

Og pipe kledd inn. Da kan jeg absolutt anbefale TAblikk.no !

Bidda

Høres ut som ferien ble innholdsrik.....

Her har vi nå satt 15 takstoler i ordre, håper på levering til høstferien så det ikke bare blir å "sparke i grusen...."

Bidda

Bjelkelag for loftet er nå på plass med forsterkninger og kantplater. Klart nå for gulvspon som hentes på fredag. Satser på at regnet er over når fredag kommer. Litt amputert helg da vi tok opp båten på lørdag og hadde utflytting fra hybel på søndag.

Film om båten ble det også:  https://youtu.be/JH0TX1aAmDo

Einar_S

Tar du sjangsen på å legge gulvspon før tett tak?
Det gjorde de i nabohuset, og jeg kan bekrefte at stuegulvet var i vater. Og det sjekket jeg fra kjøkkenvinduet mitt!  :P

Det nylagte taket mitt er ialfall tett. Det fikk jeg sjekket i siste regnvær. ca 180mm nedbør på en uke! Veien var nesten borte der den krysser en bekk. Heldigvis ligger hytta slik til at det er bra fall vekk fra den, så kjelleren er like tørr.

Og du er ikke lenger unna enn at du fikk vel samme skyllebøtta. Men siden du ikke nevner det så ligger vel den fine veien din fortsatt der du la den?
Og nå er det på'n igjen. Regnmåleren blir vel utslitt før vinteren kommer.

Bidda

Har tenkt å kjøpe fuktbestandige plater så tror det går bra.

Ser tegn på mye vann/regn men ikke noe som er ødelagt hos oss.

Bidda

Nok en travel helg med "hele" familien i arbeid.... 8)

-lagt gulvplater
-svill og merking
-påbegynt stendere for 2 etg.

Holder fremdeles framdriften mot at det skal bli tett til vinteren (i løpet av oktober)

Pal.ah

Ser bra ut dette. Som vanlig er det meget god fremdrift hos deg. Det setter oss andre, normale mennesker i dårlig lys ;D

Det neste blir fullføring av vegger i 2 etg før takstoler? Og deretter utvendig vindsperre/plater og undertak?


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod