Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt

Startet av Bidda, oktober 18, 2011, 09:22:51

Bidda

Takstoler kommer først nå og så endevegger for vil feste strendere til de pga at jeg skal bruke saksetakstoler. Deretter blir det OSB på taket og takbelegg for så å montere asfaltvindtett. Prioritere dette nå istede for andre prosjekter for å sikre bygget før vinteren.

Bidda

Ordnet resten av reisverk på fredag ettermiddag, så nå er jeg klar til å få takstoler til gards.
Lørdag og søndag ble det oppussing av utleihybelen hjemme....noen som ser etter?

Høstferien brukes slik:
Mandag hente takstoler og lage bukker for osb-plater på taket, tirsdag kommer kranbilen, men pga arbeid på onsdag blir det ikke montasje før torsdag og fredag.
Ser ut til at været skulle bli bra for litt arbeid.

PS film av terrassebygginga i sommer:
https://www.youtube.com/watch?v=k9-Nwk0CO7M

Einar_S

Hytte og hytte fru blom!

Dette blir jo et sommerpalass!

Så nå får vi bare håpe på en strålende sommer neste år så vi får tid til litt båtliv også.

Bidda

Blir vel landsted i stede for hytte i vår dagligtale også etter hvert, når arealene tas i bruk. Regner med at ikke går lang tid før dere også vurderer tilbygg.... ;)

Vel, her er oppdaterte bilder fra i går og i dag.
Takstoler hentet og heist på plass og OSB er plassert på taket. Huntonitt er satt på bakken.

Einar_S

Ouch! Den hengeren ville ikke jeg dratt!
Min bil har bakjulsdytt og ville neppe kommet opp brattbakken.

Fint at været ble så godt egnet for denslags arbeide da. Bedre blir det neppe på denne tiden.

Det blir nok ikke noe tilbygg hos meg. Jeg har jo "gamlehytta" som kan trenge en oppgradering, men det er ingen planer om det ennå.



Bidda

Lasta ser mye verre ut en den er, ca 600kg og helt grei vekt på kula. Tok vekk nesehjulet for å få laste litt lengre fram. Kjørte over fartsgrense uten antydning til wobling...men så har hengeren også spiralfjærer og er meget god å dra lass med.

Bidda

Med god hjelp av barna i dag fikk vi fordelt takstoler og laget takutstikk, samt montert 3 plater. Vi fortsetter med plater i morgen......følg med  8)

Bidda

Plater og belegg er nå på og da er taket tett, og takk for det.
I morgen begynner jeg på gavler.
Blir det fint vær neste helg så blir det å montere vindtettplater.

dypen

Fremdrift her ser jeg, blir bra bolig. Passerte i dag i ett tida 😊
Mvh. "dypen"  :)

Bidda

Vi var på taket, hvorfor sirklet du ikke, travelt?

Einar_S

Eller ta noen 8-talls svinger, så sirkler du oss begge.  :D
Er det deg som har passert flere ganger i sommer innover Sandebukta?
Isåfall, hva slag kjerre er det? Spesiell lyd i den.

Det går unna der Bidda.

Bidda

Da var høstferien over og målsettinga med hva som burde ha skjedd, er oppnådd  8)

Neste nå er asfaltvindtett.

Pal.ah

Ser veldig bra ut. Imponerende fremdrift. Og inspirerende - kjenner det begynner å klø litt i fingrene. Kanskje vi må bygge ut vi også...  Har ikke konkludert ennå.

Bidda

Du får stikke innom og ta en titt, så du får enda mere kløe.....  8)

Bidda

Kjapp oppdatering etter helga.
Vindsperre er på og neste blir utlekting, men det må vente litt for neste helg blir det heimen som må tas å vinterklargjøres  8)

Ps 2 ubudne gjester snuste på våre nyinnkjøpte feller, det var det...hvor mange fler er det tro...

Bidda

Siste innspurt i helga som var:
ryddet langs veien
satt inn hagemøbler
lektet tilbygget

Nå blir det bare sporadisk jobbing her framover før våren kommer og vi fortsette  ;D

Blir å pusse opp soverom og vaskerom i heimen, samt litt oppgradering på badet...noe må en jo ha å drive med  8)

Bidda


dypen

Mvh. "dypen"  :)

Bidda

Joa, måtte innom en tur i går for å lappe taket da vinden hadde fått tak i kanten.  Lappet og lagt på lekter for forsterkning. Tatt hjem minilaster for å være klar for snøen så håper på snill vinter  fir tilbyggets skyLD :-)

Bidda

Innom en tur i helga og kan melde om masse snø og fine skiløyper ???

Bidda


Bidda

Beklager, siste link I forrige innlegg er ikke i drift, ny her:
https://youtu.be/nJF_YbW0_h4

Bidda

Påska over og vi starter opp igjen litt aktivitet.
Repparert taktekking som hadde fått litt medfart i vinter.
Begynt på å utvide utsikten med å få tatt noen flære trær.
Planlegger stubbloftsgulvet og isolering av denne.
Kjøpte Ryobi spikerpistol (16-50mm) hos Øyvind´s marked (Drammen) for bare 2000kr inkl batt og lader samt bæreveske, løp og kjøp!

Pal.ah

Og vi er klare til å følge med i byggeprosessen!

Stubbloft: det må du ta fra undersiden, siden gulvplater er lagt? Er det noen spesiell grunn til at du ikke gjorde ferdig stubbloftet med isolasjon før du la gulvplater?

Jeg har laget stubbloft kun en gang, og da begynte jeg nederst med stubbloftplater før isolasjon og gulv. Men på grunn av lav høyde i krypkjeller, så måtte jeg ta det i den rekkefølgen og jeg vurderte aldri noen annen måte.

Bidda

Neida, ser du på bildene så er det bare i 2. etg at jeg har lagt gulv. Bygger opp med bord, vindtett, klemlister og deretter isolasjon før gulvplater. Skal bli godt å få gulv å gå på også i 1.etg.

PS skal hilse fra naboen vår her på Hønefoss...Jan Terje B.  ;D


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod