Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt

Startet av Bidda, oktober 18, 2011, 09:22:51

Hosse

Dette blir spennende å følge med på Bidda. Vi går som regel på samme prosjekter samtidlig. Svømmebasseng eller hytte:-)

Lager en tilsvarende blogg på vår hytte etterhvert.

Bidda

Velkommen hit også Hosse  ;D

Si i fra når du har fått opp bloggen din så jeg får "koblet meg på".

Var en tur innom hytta i dag for å rydde snø og ta noen kontrollmål til det nye kjøkkenet. ATV passet perfekt på hengeren og snøryddingen gikk som en lek......ca 20 cm + noen skavler.

Bidda

Besøk på hytta i går, nytt lass med materialer, har de fleste limtredragere på plass.... ;D

Milepæl passert i dag:
Anmodning om forhåndskonferanse sendt Horten kommune med masse vedlegg. Blir spennende å se å lang tid dette tar.

Legger ved skissen av planløsning og fasader på tilbygget.

Bidda

Gjennomførte i dag forhåndskonferansen.

Vi ble ønsket velkommen til Horten kommune, noe som selvsagt var hyggelig.

Hadde en del spørsmål som jeg sendte over før møte og alle ble besvart utatt et skjema for avløpssøknaden. Ble også avklart at jeg kan søke om ansvarsrett (... og vil få det innvilget for alt untatt el. )

I og med at uthuset er råttent (se bilde) og har så store fundament som blir kostbare å bli kvitt så velger vi å rive og bygge oppigjen. Vedå  senke takhøyden på loftet på tilbygget (hytta) så får vi ledige m2. Nytt uthus blir kombinert gjesterom i en ende og bod/garasje ATV'n, totalt ca25m2.

Vi får ikke sette opp carport garasje utenom å ta av totalarealen som er maks 120m2 BRA, noe vi da ikke prioriterer.

Bidda

Den "perfekte" hyttebilen er innkjøpt, faktisk vår/min 58. bil og Citroen nr 50!!

Citroen Evasion 2,0SX automat har god plass for enten personer (7 seter) eller byggevarer eller en god blanding av begge deler.

Bidda

Små steg videre:
Vi har nå tilpasset oss kommunens krav til arealbruk og skissert en hytte med loft og full utnyttelse av uthuset. Siste forslag til tilbygg vedlagt.

Tomtemessig har vi startet med å slå sammen de 4 bruksnr til ett og samtidig meldt om grensejustering. Kommunen krever at vi får sikker grense mot øst da hytta ser ut til å ligge på tomtegrensen. Dette vil ta litt tid så søknad om tiltak blir nok ikke levert inn før rundt sommerferien.

Vi begynner å rive det ene soverommet for plass til nytt kjøkken i påska.

integrale

Så du har en tråd her du også.  Håper det ikke blir problem med grensen da.

Fin arbeids bil, Citroen er litt sært så det liker vi  ;)

Bidda

Sjauing i starten av påska:
-Rive soverom for å få plass til nytt kjøkken
-Rive gamle kjøkkenet
-Rive peis (noen som vil kjøpe innsatsen?)

Ble mye rask til gjennvinningsstasjonen på koppum.

Handlet kjøkken på Ikea i dag så i morgen blir det en ny tur til hytta.

Bidda

Påska gikk med til:
Male tak 2 strøk sperregrunn, man gler toppstrøket
Male vegger 2 strøk
Begynne å montere kjøkken
Montere nye møbler.

Hadde en prat med fagsjef geodata og leder VA i kommunen p¨å onsdag før påske, om tomtegrenser og avløpskrav.

Begynner å dra seg til med løsninger.

integrale


Bidda

Ja, det gjør det og det ble mere maling og kjøkkenbygging i påska  ;D

Diverse samtaler med kommunen og grenseoppgang med nabo. Det begynner å nærme seg at jeg må lage byggesøknaden.

Bidda

I dag kom jeg over en Bosch GCM10S på Finn, så da ble det handel  ;D

Bidda

En langhelg er over:

Maling av tak, er ferdig.
Innkjøp av møbler.
Kjøkken mangler nå rest dører og skuffefronter.

Nå står gulvet for tur.....

Bidda

Parkett, Saga Eik rustikk hvit matt er kjøpt inn til hytta sammen med 5mm isolasjonplater. Så nå blir det gulvlegging etter at vi har gått i tog 17. mai.

Ikea leverte på dagen som planlagt resten av dører og dekksider på kjøkkenet så da hvet jeg hv jeg skal gjøre til helga.

Må bare skryte av byggebilen, den sluker alt til med et 185cm høyt skjøl/frys-skap uten problemer!

Bidda

Da var båtplass ordnet for vår HR 15" skjærgårdsjeep "Bertil".

Nykirke båtforening som har plasser i Frebergsvik, hadde ledig plass etter at de nå har mudret område i høst som var.

Den ligger i gangavstand fra hytta og med overkommelig pris på både innskudd og leie.

Bidda

Søndagstur til hytta med resten av skufffronter og dører. Resten av fam til Plantasjen for å kjøpe utemøbler. Kjøkkenet venter nå på nytt gulv før sokkelfronter kan komme på og avtrekksvifta til ovn må vente til at dør blir flyttet, fremdeles litt å drive med  ::)

sirwinston

Kjempeflott dette! Gratulerer også med båtplass.

Bidda

Litt oppgradering:
Langhelgen etter 17. mai endte med ryggkink når jeg skulle ha ut peisen  :o
så det var det.....
Besøk i Pinsa så det ble bare tid til å være med på årsmøte i velforeningen, hilste på hyttenaboer.
I dag et tilhengerlass til med materialer, så nå begynner det å bli bra med konstruksjonslast.

PS "Bertil" solgt og ny båt kjøpt (Bever 490 fighter)  ;D

Bidda

Litt småplukk i helga  ;D

Tatt i bruk ny ryddesag, Hitachi
Beiset hytta 2 vegger med prøvefargen Tokyo

Har ikke kommet i gang med gulvet, får se til neste helg.......TTT  ;)

dypen

Hei, måtte jo registrere meg for å få full oversikt med bilder og det hele. Ikke registrert medlem ingen bilder og ingen opplevelse ...  ;D Utfra prosjektene dine blir vel ikke du beskyldt for å ligge på sofaen ...

Sentral beliggenhet i forhold til Oslo, du kan vel kjøre både østsiden med ferje fra Moss eller vestsiden ned. Tidsmessig blir vel alternativene ganske like hvis ikke ferja går fullstendig i stå ...

Hytta ser koselig ut og med koselig anneks med gråsteinsmur, fin høy beliggenhet og sentralt, veldig stor tomt men litt merkelig form slik den fremstår på kartet (hva måler tomta på bredde og lengde ?), veien ble jo fin men går den i samme trase som den gamle ? Standarden skal heves betydelig ser jeg og med masse sengeplasser, med andre ord et feriested for familien. Dere er flinke og får det til!



Når det gjelder tekniske duppeditter så dekkes det bra og motorisert så ser jeg dere dekker godt både på vei, i mark og til vanns. Da får Martin ta seg av det i lufta ...

Hva går peisen for ? Jeg skal ikke ha ..
SitatRive peis (noen som vil kjøpe innsatsen?)

Lykke til og hils, vi følger med her ....
Mvh. "dypen"  :)

Bidda

juni 24, 2012, 15:16:34 #45 sist endret: juni 24, 2012, 18:40:53 by Bidda
Velkommen til forumet, Helge.

Tomt ca 115m lang og 35m bred (?) Tomtegrensa følger naturlig høydeendring. Nytt navn på hytta, Valstadkollen, akkurat godkjent i kommunen. Vei følger gammel trasé.

Ikke aktuelt å ta ferga for oss som skal til Hønefoss, svinger av i Drammen og kjører skaret opp til solihøgda, slipper dermed mye trafikk rundt Sandvika.

Peisinnsats gitt bort på Finn.

Skriver denne meldinga fra hytta, har faderen på 93år på besøk i helga  ;)

PS hytte litt sør for oss på Finn for under en mill  :o
Visning i dag masse trafikk både i går og i dag.

Dugnad i båthavna i går, hilste på mange "hyttenaboer"......

dypen

Imponerende å dra fra Gudbrandsdalen til Horten på hytteferie i en alder av 93 år, Hils Reidar fra meg !
Mvh. "dypen"  :)

Bidda

Hatt noen fine dager på hytta nå.
Stort sett malt utvendig kledning, vinduer, ryddet i uthus, satt sammen henger til ATV og planlagt mye videre  ;D
Ordnet kjøpeavtale med Monter i Holmestrand osv.......
Kommer med noen bilder etterhvert.

Bidda

Besøksrunde 3 i sommer:
Malt flere vinduer og vegger utvendig.
Laget "crossløype" for ATV'n  8)
Lagt parket og satt på sokler på kjøkken.

Nabo har godkjent at vi kan plassere septiktank (tett tank) på hans eiendom, har laget erklæring for tinglysning. Søknad for endret utslipp sendt kommunen.

Nabo har godkjent at vi tar grensejustering slik at tilbygget ikke kommer over grensen. Søknad om endring sendt kommunen.

Nabo har godkjent at jeg kan kjøre i kanten av jordet bort til båtplassen, sparer meg masse meter og mye morsomere ;D

Tinglyser også veirett da dette ikke fantes.

Med andre ord masse positivt og samtidig var det fint vær både fredag og i dag  :)

NeDD

Ble flott dette her :-)

Fått ordnet deg med atv-rettigheter med grunneier, det er bra det  8)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod