Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt

Startet av Bidda, oktober 18, 2011, 09:22:51

Bidda

Slott og slott, ville hatt 20m2 til så jeg hadde fått til nytt inngangsparti men det gikk ikke. Garasje ble prioritert når det kom begrensninger på areal...

Trapp satt opp på lørdag og båttur på søndag  ;D


Bidda

Vel... "all pr er god pr" er det ikke det det heter?

dypen

Mvh. "dypen"  :)

Bidda

Trapp nesten ferdig, begynt på 2. etg., har litt tid på denne, ferdig før sommer neste år. Koser oss nå med å ha 3 soverom "ferdige".

Bidda

Males tak nå....

Bidda

Tusler framover....montert Ikea skyvedørsgarderobe og det tar jo nesten en hel dag med så mye små deler...Mangler utforing på en side og listing rundt så ferdig med det.

Pal.ah

"Tusler fremover" sier du, men du jobber målrettet og fint blir det!!

Bidda

Det er liv... ;D
Vi har i vår fått opp sponplater i loftetasjen, satt opp dele vegg malt taket for 3.gang og begynt utvendig ferdigstillelse. Ferien vil gå til å bli ferdige med tilbygget så vi får sendt søknaden om brukstillatelse i august. Etter det blir det å gå i gang igjen på annekset....

baltazar

Heisann, ser du har Ryobi dykkstift pistol på eine bildet.. Fornøgd? Hvilken modell?

Bidda

Hei og takk for innlegg.
Er blitt helt avhengig av denne "morroklumpen". For 6 år siden ryddet jeg opp i alt jeg hadde av verktøy og startet oppbyggingen av alt i Blå Bosch. BB's batteri passer ikke på hageredskapen til Bosch så da ble det til at vi kjøpte Ryobi istede og når vi skulle ha en pistol til panel og listverk så var valget enkelt pga gode tilbakemeldinger (+1), lav vekt og enkel i drift. Type husker jeg ikke men 18 ett eller annet... den skal definitivt ikke ut av huset ennå og Ryobi har det blitt mer av. Blant annet kjøpt en listverkssag som går på batteri og en "motorsag" begge høyt vedsatt for en hobbybruker som tileggsredskap.. 8)

rogers

Sitat fra: baltazar på juli 10, 2018, 22:26:24
Heisann, ser du har Ryobi dykkstift pistol på eine bildet.. Fornøgd? Hvilken modell?

Jeg har både 18G og 16G fra Ryobi. Sliter litt med at 16G av og til ikke klarer å skyte langt nok inn, selv om jeg har justert for max trykk. Mulig min er litt deffekt, skal sende den inn for bytte.

18G utgaven for listverk fungerer som en drøm. Kan ikke leve uten den.
Mitt hytte- og anneksprosjekt på ved Beitostølen : http://www.samdal.com/hytte.htm

Bidda

Ferien er over og vi fikk i varmen "bare" utført dette (...ble en del båtturer/bading):
-tapet på loftstue
-lagt parkett
-satt inn dør til sov4
-satt på utforinger og lister vindu
-begynt på taklister
-rekkverk trapp ferdig
-1/2 ferdig med arbeidet utvendig rundt vinduer og vindskier
-kjøpt inn møbler, delvis montert

Regner med å bli ferdig med lister og diverse smått il helga og etter det sendes ferdig-søknaden til kommunen... ;)

Bidda

Driver på i helger for å få ferdig tilbygget og det klarte vi forrige helg. Møbler og stasj begynner også å komme på plass. Ferdig attest er søkt om...
Det som gjenstår er lister i trappa og list i taket for spotter. Venter med dette til at el er på plass.

Bidda

Da er vi gang med de 3 neste prosjekter:
- anlegge plen foran hytta
- sette opp annekset
- utvidet badet

bilder av badutvidelsen så langt er vedlagt.

Bidda

Gravemaskinen har begynt på arbeide med å opparbeide en plen foran hytta. Et lite areal som blir flatt og fint, for diverse småaktiviteter: krokett, badminton....


Planen er å få til drenering og grovplannering i høst, legging av plen neste vår.

Pal.ah

Imponerende fremdrift som alltid!!! Ikke før du er ferdig med tilbygget, så er det på igjen med nye prosjekter. Blir spennende å følge med på annekset.

Fin farge på panelen du har satt opp (ny vegg mot bad?) Hvilket farge er det?

Bidda

Heisann på og takk for sist:

http://www.bygg.no/article/1365682

Alltid prosjekter på gang...skal aldri bli ferdig med hytter ;-)
Fargen er Jotun sin cognac og blir brukt på nytt panel for å få samme grunnlag som for gammel panel ;-) Kommer et strøk til med riktig farge.

Bidda

Planering er utført, plen får vente til våren  ;)

Bidda

Annekset går sin gang, brukt 3 helger og planen er å få det tett før vinteren  :)

Bidda

Bjelkelag og reisverk på plass

Bidda

Denne helga har vi fått på sperrer på taket, ser litt bedre hvor det blir nå....

Bidda

Noe slikt blir det på sikt.

rogers

Godt å se andre jobbe  ;D
Dette blir bra!
Mitt hytte- og anneksprosjekt på ved Beitostølen : http://www.samdal.com/hytte.htm

Bidda

I helga har vi fått på taket og kledd annekset med vindtett, regner med at vi får på noen lekter før vi pakker i hop for vinteren...


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod